«М’які» навички або універсальні компетенції
Існує думка, що для успішної кар'єри досить бути володарем спеціалізованих знань і професійного досвіду - так званих «твердих» навичок. Однак на практиці по кар'єрних сходах не завжди піднімаються тільки висококваліфіковані фахівці і визнані в своїй сфері експерти. Часом їх випереджають володарі «м'яких» навичок, під якими мається на увазі наявність комунікативних і організаторських здібностей.
Сучасні керівники зацікавлені в наймі та просуванні співробітників, що володіють високим рівнем розвитку «м'яких» навичок. Саме тому soft skills все частіше можна побачити в описі вимог до претендентів.
Топ-10 «м'яких навичок» важливих для розвитку кар'єри
- Комплексне багаторівневе рішення проблем: здатність бачити суть проблем і розбиратися з причиною, а не з наслідком; будуть володіти системним, цілісним підходом до вирішення будь-яких проблем.
- Критичне мислення: об'єктивний аналіз і оцінка даних для формування суджень.
Креативність: відсутність шаблонного мислення, здатність бачити ситуацію з незвичної сторони, розробка нових ідей, застосування нових рішень для існуючих проблем.
- Уміння управляти людьми включає комплекс різних умінь, наприклад, безболісно виходити з конфліктних ситуацій, підвищувати того, хто найбільше заслуговує, припиняти плітки та інтриги, формувати сприятливий клімат в колективі.
Командоутворення та наставництво: здатність ефективно взаємодіяти і розвивати відносини з представниками різних культур всередині організації.
- Емоційний інтелект: здатність розуміти емоції, наміри і мотивацію інших людей і свої власні, а також уміння управляти своїми емоціями та емоціями інших людей, підлаштовуватися під тон співрозмовника, відчувати його настрій.
- Формування власної думки та прийняття рішень.
- Уміння вести переговори: ясно висловлюватися, бути переконливим.
- Гнучкість розуму або когнітивна гнучкість: здатність швидко переключатися з однієї думки на іншу, а також обмірковувати кілька речей одночасно.
- Тайм-менеджмент: здатність ефективно контролювати і керувати своїм особистим часом, яка полягає в умінні відсортовувати важливі і першорядні справи від не надто нагальних справ.
Soft skills пов'язані із взаємовідносинами в колективі, особистими якостями і прагненнями. Розвиток цих навичок сприяє поліпшенню відносин з людьми, підвищенню працездатності і збільшує шанси піднятися по кар'єрних сходах.