Вас запросили на співбесіду? Отже, ваше резюме зацікавило роботодавця, і ви пройшли етап заочного оцінювання. Співбесіда при прийомі на роботу – це наступний крок до працевлаштування. Тож необхідно детально ознайомитися із основними секретами успішної співбесіди.

1. Домовтесь про співбесіду на 10:30 у вівторок.

Найбільш вигідний час для співбесіди - 10:30 у вівторок. У цей час найбільш вірогідно, що людина, яка проводитиме співбесіду, буде розслабленою.

2. Уникайте співбесід в один день із сильними конкурентами.

Дослідження свідчать, що працедавці порівнюють кандидатів із іншими людьми, які були на співбесіді в той же день. Тому якщо вам вдасться дізнатися, коли суперники йтимуть на співбесіду, намагайтеся прийти в той день, коли це будуть не найбільш кваліфіковані фахівці.

3. Підберіть одяг під бажаний образ.

HR-менеджери й рекрутери по-різному сприймають різні кольори одягу. 23% із них рекомендують носити синє — це демонструє, що кандидат командний гравець. 15% радять чорне — це свідчить про лідерський потенціал. 25% вважають, що помаранчевий — найбільш невдалий колір, який говорить про непрофесіоналізм.

4. Показуйте долоні.

Рухи ваших рук на співбесіді багато означають. Коли показуєте долоні, це зазвичай говорить про щирість, а коли складаєте їх, з'єднавши лише кінчики пальців, — про впевненість.

5. Знайдіть щось спільне із співбесідником.

Нам подобаються люди, з якими ми маємо спільні риси. Тому якщо, наприклад, вам відомо, що співбесідник цінує волонтерство, і вам воно теж до вподоби, — знайдіть спосіб поговорити про це.

6. "Віддзеркалюйте" рухи співрозмовника.

Люди вважають інших більш приємними, якщо помічають у них схожі рухи. Цілком вірогідно, що він навіть не помітить, як ви його копіюєте.

7. Робіть компліменти, не намагаючись просувати себе.

Психологи з'ясували, що коли люди говорять щось приємне, і це не виглядає фальшиво, таких кандидатів частіше беруть на роботу.

8. Ви водночас і впевнені в собі, і поважаєте співрозмовника.

На співбесіді важливо вміти продемонструвати повагу до інтерв’юера і, одночасно, впевненість у собі.

9. Розкажіть про те, як контролювали ситуацію на попередній роботі.

Щоб вразити того, хто проводитиме співбесіду, поговоріть про вже отриманий досвід, про випадки, у яких брали на себе ініціативу. Якщо можете продемонструвати, який саме внесок зробили в успіх своєї компанії, співрозмовник буде вражений, однак і не перехваліть себе.

10. Чесно розповідайте про свої слабкі сторони.

Відповідаючи на запитання "Яка ваша основна слабка сторона", насамперед хочеться сказати щось про свої сильні сторони. Дослідження свідчать, що такі відповіді відштовхують майбутнього працедавця.

11. Програмуйте себе на впливовість.

Багато досліджень показують, що ви цілком здатні за власним бажанням виглядати й почуватися впливовішим у ділових ситуаціях. Учасники одного експерименту, яких просили написати про час, коли вони мали владу над іншими, здавалися більш впливовими іншим учасникам під час виконання завдання. Це враження лишалося й через два дні.

12. Говоріть виразно.

Якщо прагнете виглядати розумними, не говоріть монотонно. Якщо дві людини промовляють одні й ті ж самі слова, однак один із них говорить швидше й голосніше, робить менше пауз, більше варіює гучність мовлення, його сприймуть за енергійнішого, кваліфікованішого й розумнішого.

13. Дивіться людині в очі, коли знайомитеся з нею.

Люди, які під час співбесіди дивляться  іншим в очі, отримують вищі бали.

14. Будьте доброзичливими, але наполегливими.

В одному чудовому експерименті вчені намагалися з'ясувати, чому кандидати, які виглядають занепокоєно, рідше отримують бажане місце.

15. Демонструйте потенціал.

На співбесіді виникає спокуса побільше розповісти про свої досягнення. Однак, як показують дослідження, важливіше зосередитися на тому, що ви здатні робити в майбутньому, якщо вас таки візьмуть на роботу.