05.11.2021 | 15:42

Професійне свято – логічний привід поговорити з керівником про напрацювання колективу, минулі труднощі та успіхи і майбутні плани. Напередодні Дня працівників соціальної сфери, який відзначатимуть 7 листопада, до розмови ми запросили директорку Житомирського обласного центру зайнятості, Заслуженого працівника соціальної сфери України, кавалера ордена княгині Ольги ІІІ ступеня Галину КОРІННУ.

- Галино Віталіївно, передусім хочемо запитати, з яким настроєм зустрічаєте ви та колектив цей особливий день?

- Ви знаєте, жовтень за підсумками діяльності усіх підрозділів обласної служби зайнятості був надзвичайно успішний і продуктивний місяць. Якщо ж говорити про головний критерій нашої роботи – кількість працевлаштованих клієнтів, то минулий місяць був  найрезультативнішим з початку цього року. Тож підстави радіти у нашої команди дійсно є і свято було б, як і належить, з піднесеним настроєм, якби не віднесення  області до «червоної» зони епідемічної небезпеки. Бо ж із попереднього досвіду вже знаємо, що працювати в умовах посилених обмежувальних заходів доволі незручно і, що прикро, - малопродуктивно. Адже дистанційна комунікація з клієнтами не може зрівнятися за ефективністю з особистим спілкуванням. До того ж ми втрачаємо можливість проводити групові заходи з безробітними і роботодавцями, такі як ярмарки вакансій чи дні кар’єри, які є дієвим способом пошуку один одного. Між іншим, і урочисті збори в колективах напередодні свята теж не маємо змоги провести, аби не наражати фахівців на небезпеку зараження коронавірусом.

- Конкретизуйте, будь ласка, як працюють нині установи служби зайнятості в області. Як можуть звертатись пошукачі роботи та працедавці для вирішення своїх питань?

- З 1 листопада усі наші міські центри зайнятості і районні філії працюють у так званому комбінованому режимі. Обслуговування здійснюється як засобами дистанційної комунікації, так і при безпосередньому їх відвідуванні за умови використання засобів індивідуального захисту. Тобто людина сама вирішує, як їй буде комфортно отримати наші послуги.  

Подати ж документи для реєстрації в службі зайнятості та призначення допомоги по безробіттю можна також через портал «Дія». Групові заходи – семінари, ярмарки вакансій, дні кар’єри тепер проводитимуться в онлайн форматі.

Для отримання додаткової інформації можна звертатися за телефонами гарячих ліній Житомирського обласного центру зайнятості: 0 (412) 47-00-02 або 47-36-80.

- Ви згадали, що жовтень був дуже продуктивний у вашій роботі. Розкажіть про це докладніше.

- Перша половина року була дуже напруженою на ринку праці. Відбувались вивільнення працівників райдержадміністрацій, а через локдаун та посилення карантинних обмежень у березні – квітні роботодавці не квапились із наймом працівників. «Потепління» відбулось аж у липні, коли ми зафіксували підвищення кадрового попиту. Якщо ж проаналізувати темпи  працевлаштування за січень – вересень цього року, то до роботи нам вдавалось щомісяця повертати в середньому близько 1800 земляків: навесні було більше працевлаштованих, бо гаряча пора в сільському господарстві, найменше – у серпні. А в жовтні приступили до роботи майже 3800 жителів області, які були безробітними. З них – близько 1300 працівників котелень області, для яких ми попередньо організували курсове навчання з підвищення кваліфікації й оновлення їхніх знань.

Ріст числа зайнятих став можливим також завдяки інтенсивній індивідуальній комунікації з роботодавцями: упродовж жовтня фахівці служби зайнятості відвідали ​понад 2300 зареєстрованих суб’єктів господарської діяльності і поповнили банк вакансій на понад 1100 пропозицій праці.

Не можу не відзначити, що така результативна діяльність обласної служби зайнятості справила позитивний вплив і на загальну ситуацію із зареєстрованим безробіттям. Так, на 1 листопада в службі зайнятості Житомирщини було зареєстровано 12023 безробітних, що майже на 4500 менше, як торік на цю дату. А конкуренція за робочі місця повернулась до допандемічних показників: по області в середньому – п’ять претендентів на одну вакансію, а в містах обласного значення – два-три.

- Які зміни відбулись у вашому колективі, чи не зачепила хвиля скорочень штату і вашу службу?

- Як не прикро, нас теж не оминула ця вимушена міра. У грудні 2020 року та на початку нинішнього внаслідок оптимізації штатної чисельності 35 працівників по області були вивільнені. Ці кадрові втрати припали саме на період збільшення кількості безробітних, які звертались до нас за послугами, тож навантаження на фахівців, які залишились, лише зросло.

Маємо на сьогодні близько 400 працівників у сімнадцяти районних філіях, чотирьох міських та обласному центрах зайнятості. 85 відсотків нашої команди складають жінки. Це і кар’єрні радниці, рекрутерки, бухгалтерки, юристки, фінансистки, документознавиці, психологині і навіть інженерки з комп’ютерних систем. Колектив зрілий, досвідчений, професійний, який з року в рік вдосконалюється. Лише у нинішньому році, не зважаючи на локдаун, «червону» зону і загальні карантинні обмеження близько півсотні фахівців підвищили кваліфікацію шляхом професійного навчання. У звичайні роки ця кількість була значно більшою.

Тримати себе у «професійній» формі – нині провідна тенденція, бо ж технології йдуть вперед, вимоги зростають, завдання ускладнюються. У цьому сенсі можу з гордістю сказати, що наш колектив – у тренді. Мало не щодня у нас проходять вебінари , конференції, навчальні тренінги для фахівців різного профілю. Тому я знаю, що наша команда впорається із завданнями будь-якої складності.

- Що ви побажаєте своїй суперкоманді і всім працівникам соціальної сфери напередодні професійного свята?

- Передусім – здоров’я, міцного імунітету і як нині прийнято – стабільні 36,6. Також благополуччя і взаєморозуміння в родинах, адже ця обставина разом із професійністю є запорукою високої продуктивності і досягнень в роботі. Звісно ж – самовдосконалення і постійного розвитку, без цього ніяк. Обов’язково – підтримки держави і достойного матеріального заохочення. А ще – людяності у прийнятті будь-яких службових рішень, адже ми – соціальні працівники і в нас особлива місія: зрозуміти, додати впевненості і допомогти кожній людині вирішити її проблему.

 

Газета "Эхо", №44 за 4 листопада 2021 року, ст.6