27.03.2020 | 14:40

Газета "Житомирщина", 27 березня 2020 року, №23

Незважаючи на введення карантину та встановлення обмежувальних заходів з метою захисту здоров’я громадян, державна служба зайнятості як система державних установ продовжує працювати в штатному режимі.

З урахуванням прийнятих рішень Уряду та рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров’я щодо запобігання поширенню епідемії, спричинених коронавірусом COVID-19, в службі зайнятості запроваджені тимчасові особливості обслуговування клієнтів.

Детальніше про них – у розмові з директоркою Житомирського обласного центру зайнятості Галиною КОРІННОЮ.

- Галино Віталіївно, що змінилось в організації роботи обласної служби зайнятості із запровадженням карантину?

- З 17 березня, відколи в області почала діяти надзвичайна ситуація, наші міські центри зайнятості і районні філії обслуговують клієнтів без особистого контакту, дистанційно. Комунікація відбувається в телефонному режимі або з допомогою засобів електронного зв’язку, а прийом документів – також через е-mail або спеціальні скриньки для кореспонденції, які розміщені на вході в кожну установу. Оголошення про тимчасовий порядок роботи, наші «гарячі лінії» для оперативного зв`язку та консультацій – також на вході в усіх підрозділах, на обласному сайті та сторінках у Фейсбуці. Окрім того, у зареєстрованих безробітних контакти їхніх кар’єрних радників зазначені в індивідуальному плані працевлаштування. Переконана, що знайти контакти фахівців служби зайнятості не є проблемою.

- Як бути клієнтам, яким були призначені прийоми на певні дати чи участь у семінарах? Вони переносяться чи відміняються?

- Всі масові та групові заходи для населення і роботодавців скасовані, а планові прийоми безробітних відбуваються дистанційно. Напередодні дати відвідування наші фахівці зв’язуються з клієнтами в телефонному режимі. Інформують, що приходити на прийом не потрібно. З’ясовують всю необхідну інформацію, актуалізують контактні дані для зворотного зв’язку. У випадку підбору підходящої роботи фахівець також в телефонному режимі узгоджує з клієнтом і роботодавцем питання ймовірного працевлаштування. Самі безробітні також проявляють активність – телефонують, пишуть в месенджери, дізнаються про нинішній режим роботи.

- Знаємо, що багато жителів області повернулись із закордонних заробітків, а чимало земляків втратили роботу з початком карантину. Вони можуть зараз зареєструватись у службі зайнятості для пошуку роботи та отримання допомоги по безробіттю?

- Так. Реєстрація нових звернень також відбувається без особистого контакту людей з фахівцями. Попередньо таким клієнтам радимо звертатись на «гарячі лінії» наших підрозділів, де їх проінструктують як діяти. Для реєстрації, зазвичай, потрібні особиста заява, копії паспорта, трудової книжки, диплома про освіту, ідентифікаційного коду та контактний номер телефона. Подати документи можна, відправивши їх сканкопії на електронну пошту центру зайнятості чи філії або вкинути до скриньки для кореспонденції при вході. Документи опрацьовуються й людині повідомляють про результат розгляду. Таким правом за п’ять перших днів карантину скористались 192 жителі області, яким було надано статус безробітних.

- Яка ситуація нині з працевлаштуванням? Чи здійснюють підприємства області найм працівників?

- За даними на 25 березня у нашій базі було понад 1800 вакансій - це 60% тієї кількості, що ми мали на 1 березня. Уповільнились вдвічі і темпи працевлаштування, але воно триває. Якщо в першій половині місяця за день отримували роботу в середньому 225 наших клієнтів, то в «карантинні» дні – близько 120. Загалом за п’ять днів в умовах надзвичайної ситуації за сприяння служби зайнятості приступили до роботи 609 жителів області. Активно наймають працівників сільгосппідприємства, виробнича сфера й торгівля продуктами, медичні заклади і т.і. 

- Багато хвилювань у людей нині пов’язано з тим, чи не призупинять виплачувати допомогу по безробіттю і чи будуть її нараховувати тим безробітним, які зареєструвались після введення карантину.

Хочу заспокоїти земляків: виплати по безробіттю в період карантину не скасовуються. Якщо ви маєте право на отримання допомоги по безробіттю, то воно зберігається, навіть якщо ви не відвідували в цей період службу зайнятості. Фінансові зобов’язання перед безробітними виконуються відповідно до чинного законодавства. У людей паніка, бо в Інтернеті чимало неперевіреної та некоректної інформації, що може призводити до неправильного розуміння своїх прав безробітними.

Разом з тим, щоб державна служба зайнятості могла виконувати свої зобов‘язання перед клієнтами у період карантину у повному обсязі, необхідні зміни до нормативно-правових актів. Ми очікуємо, що Кабінет Міністрів України прийме відповідні рішення, аби адаптувати процедури обслуговування безробітних до реалій нашого сьогодення в умовах надзвичайної ситуації. Вони мають передбачити забезпечення реєстрації безробітного з першого дня після подання ним заяви про надання статусу безробітного та призначення допомоги по безробіттю з першого дня після реєстрації без прив‘язки до наявності чи відсутності підходящої роботи. Тоді питання буде врегульовано і не виникатиме спірних питань.