Учнівська молодь Ставищанської загальноосвітньої школи та Брусилівського ліцею №1 ім. І. Огієнка під час профорієнтаційних занять з фахівцем служби зайнятості визначали сферу своїх інтересів, мотиви, які керують ними при виборі майбутньої професійної діяльності. Також разом спробували розібратися, як співвідноситься сфера їхнього "хочу" зі сферою "можу" та хто саме несе відповідальність за вибір професії.

Основними мотивами при виборі професії десятикласники визначають творчий характер праці, можливість робити відкриття, перспективність роботи, можливість отримати популярність та прославитись, заробітну плату тощо. При обговоренні співвідносили сферу "хочу" зі сферою "можу" та  дійшли висновку, що варто чітко усвідомлювати те, які вимоги пред'являє та чи інша професія. І, що варто знайти способи для самореалізації,  самовдосконалюватися, не стояти на місці та складати плани.

Спеціалісти зазначили, що плани можна писати, малювати, можна робити ментальну карту, стікери-нагадування та ще багато способів для організації власного мислення. А візуалізовані плани дозволяють включити позитивне мислення та отримати бажаний результат.

Під час практичних занять визначили, що велике значення та вплив на вибір професії мають батьки, друзі, вчителі. Але не варто забувати, що єдиним критерієм вибору повинні стати інтереси самих учнів тому, спираючись на думки інших, треба намагатися ухвалювати незалежне рішення, відкинувши емоції так, немов би ти – єдина людина, яка несе за нього відповідальність.

Також було надано поради додатково звернутися за поглибленою профконсультацією до психологів та фахівців з профорієтації, які допоможуть визначити їх сильні сторони, допоможуть розібратися у собі.