оп

Чи вмієте Ви телефонувати з приводу пошуку вакансій? Не секрет, що деякі з них ніколи не рекламуються. Тоді як нам відшукати ці вакансії? Один із варіантів – використати можливість телефонного спілкування. Такі розмови фахівці називають пробними. Припустимо, Ви десь почули, що на підприємстві можуть бути вакансії, і телефонуєте роботодавцю навмання. У такий спосіб пошукачі часто отримують запрошення на співбесіду. Щоправда, не кожен наважується на дзвінок, оскільки боїться почути негативну відповідь. Додаткове почуття тривоги з’являється у людини ще через те, що вона не може уявити собі, як виглядає її співрозмовник.

Користуючись ось цими нескладними порадами, Ви зменшите страх спілкування і зробите перший крок у напрямку до бажаної посади.

Психологічне налаштування. Для зняття стану тривоги перед очікуваною розмовою корисно уявити собі, що ваш співрозмовник сидить прямо перед вами. Наділіть голос співрозмовника „тілесною оболонкою”, представте, як він виглядає, і звертайтеся вже безпосередньо до нього. Для подолання почуття незручності, що виникає перед важливою розмовою з роботодавцем, необхідно, насамперед, розслабитися. Для цього краще сісти зручніше, закрити очі і сконцентруватися на дзвінку. Не поспішайте з відповідями, стежте за подихом. Намагайтеся представити, що розмовляєте з близькою й дорогою людиною. До речі, це може вам допомогти під час будь-яких ділових дзвінків.

Для чого це потрібно? Дослідження показують, що при фізичній напрузі голос чоловіків звучить роздратовано й монотонно, а голос жінок – емоційно й невиразно. Якщо необхідно, щоб голос звучав більш впевнено, розмовляйте по телефоні стоячи. Це в буквальному значенні слова підніме ваш авторитет і загострить розум. Цю тактику варто застосовувати тоді, коли доводиться відстоювати свою позицію. Якщо ж ви хочете, навпаки, стати перед співрозмовником натурою м’якою або творчою, „розваліться” у кріслі. Посміхайтеся! Посмішка додасть голосу бадьорості.

Етап підготовки важливий тим, що під час пробної телефонної розмови контроль над нею має саме претендент на вакансію, а не роботодавець. Він просто не очікував дзвінка і не завжди готовий ставити запитання. Це дає змогу пошукачу роботи взяти ініціативу на себе і повести співбесіду так, як вигідно для нього.

Вам треба знати ім’я роботодавця. Завжди намагайтесь з’ясувати це, особливо, коли йдеться про людину, яка відповідає за прийом нових працівників. Тоді Ви не марнуватимете часу і зусиль на розмову з тими, хто не має повноважень вирішувати кадрові питання. Окрім цього, звертаючись на ім’я до потенційного роботодавця, Ви створюєте сприятливу атмосферу спілкування і зменшуєте психологічну дистанцію між вами. А ще – справляєте приємне враження про себе і демонструєте серйозність своїх намірів.

Перехід через „кордон”. Не варто передчасно відкривати мету свого звернення першому, хто підніме трубку. У такому випадку відповідь може бути негативною. Наполягаючи на розмові з потрібною Вам людиною, не варто говорити, що ви телефонуєте з особистих питань – подібна відповідь може викликати недовіру. Якщо секретар керівника намагається з’ясувати причину вашого дзвінка, краще сказати, що телефонуєте з кадрового питання і хочете обговорити свою справу персонально з відповідальною особою. За її відсутності не варто погоджуватися на розмову з іншою особою. Натомість довідайтесь, коли можна зателефонувати знову.

Самореклама. Починаючи розмову, зверніться до співрозмовника на ім’я, відрекомендуйтесь, поясність мету свого дзвінка. Коротко розкажіть про себе, свій досвід, кваліфікацію, навички, здібності, інтереси. Можете сказати також, що телефонуєте за рекомендацією відомої йому особи, котра повідомила про можливі вакансії. Запитайте чи можна зустрітися і поговорити про наявне вільне робоче місце або те, яке невдовзі з’явиться. Під час бесіди намагайтесь використовувати слова „мені необхідно”, „мені потрібно” та уникайте фраз, які можуть виражати сумнів.

Будьте наполегливі. Бажано, щоб розмова була тривалою. Дайте працедавцю час на роздуми. Скажімо, запропонуйте надіслати резюме і ще раз зателефонуйте після того, як він його одержить. Спробуйте також з’ясувати, чи не відомо цій людині про можливі вакансії в інших відділах чи організаціях тощо.

Як завершити розмову? Зазвичай, ввічливо, на позитивній ноті. Обов’язково подякувати роботодавцю за увагу і те, що приділив вам час. Після завершення телефонної розмови занотуйте її результати та сплануйте свої подальші дії.

При проведенні переговорів з потенційним роботодавцем важливе значення матиме день тижня, у який Ви плануєте телефонний дзвінок. Понеділок і вівторок можуть виявитися досить невдалими днями – люди тільки втягуються в роботу. Контактний настрій переважає у середу та четвер. В п’ятницю людина налаштована на відпочинок. Найкращими годинами вважається одинадцята або проміжок між чотирнадцятою та п’ятнадцятою годинами.

Як свідчить практика, пробні телефонні розмови у багатьох випадках дають шанс при наймі на співбесіду з роботодавцем або інформацію про нове джерело пошуку роботи.