12.05.2017 | 11:34

Формування готовності до професійного самовизначення старшокласників, активізація проблеми вибору професії, виявлення професійних інтересів, схильностей, розширення уявлення про світ професій та їхні особливості – головна мета та завдання нового спільного профорієнтаційного проекту «Шлях до майбутньої професії», що реалізовується Житомирським міським центром зайнятості та міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Результатом співпраці стало створення інформаційної школи профорієнтації для учнівської молоді, що потребує особливої уваги з боку держави, з нагоди відкриття якої 10 травня у прес-центрі Житомирської міської ради відбулось урочисте зібрання представників партнерських сторін та місцевих засобів інформації.

Захід розпочався з практичної та найцікавішої частини: на першому поверсі міської ради під керівництвом директора Житомирського міського центру зайнятості Валентини Сторожук активну роботу розгорнули фахівці з профорієнтації. У «профорієнтаційному секторі» діти мали змогу:

- пройти комп’ютерне профорієнтаційне тестування та отримати рекомендації щодо вибору майбутнього фаху;

- в ігровій формі експрес-діагностувати особисті якості, які будуть важливими для певної професії, наприклад, увагу, комунікативні здібності, здатність творчо мислити, точність та координацію рухів, здатність запам’ятовувати та відтворювати інформацію;

- виконати арт-терапевтичні вправи із використанням природних матеріалів: піску, каміння, гілок, квітів;

- за допомогою малюнку дізнатися про свій настрій та переживання.

Спостерігаючи за активністю молодих учасників, варто відзначити, що кожен із них тонко відчував, які форми роботи з фахівцями психологами йому необхідні для глибшого пізнання свого «я» та мав можливість обирати ті, що спрямовані на взаємодію з іншими або навпаки – індивідуальні для розуміння своєї неповторності та індивідуальності.

Друга частина урочистого зібрання була присвячена інтерактивному спілкуванню з учнівською аудиторією для уточнення їх очікувань щодо майбутньої взаємодії. Директор міського центру зайнятості Валентина Сторожук розповіла про головну спрямованість та кроки реалізації профорієнтаційного проекту: «В умовах трансформації нашого суспільства питання професійного самовизначення молодої людини стоїть дуже гостро, оскільки його розв’язання залежить від її свідомого ставлення, взяття особистої відповідальності за цей крок, бажання приміряти на себе певні професії, об’єктивно оцінювати власні інтереси. Проте навіть диплом магістра державного зразка на сьогоднішній день не гарантує гідну професійну самореалізацію, оскільки роботодавці орієнтуються на можливість молодого спеціаліста вільно переносити здобуті теоретичні знання у практику та готовність навчатися на робочому місці».

Учасники заходу дізналися про затребуванні на місцевому ринку праці професії. Відкриття інформаційної школи з профорієнтації має на меті створення такого розвивального середовища, яке дозволить учням самостійно осмислювати ситуації, формувати власну позицію, що сприятиме успішному вибору професії.

Наступне заняття в межах даного проекту з учнями та фахівцями з профорієнтації міського центру зайнятості відбудеться 18 травня, на якому буде розглядатися значення правильного вибору професії на мікро- та макрорівнях.