21.04.2017 | 16:17

Сьогодні в обласному центрі зайнятості відбулась нарада за участю директорів та технологів-організаторів міськрайцентрів зайнятості, під час якої було підбито підсумки діяльності у І кварталі 2017 року.

Як зазначив заступник директора обласного центру зайнятості Віктор Зубрицький, котрий аналізував роботу базових підрозділів обласної служби зайнятості з початку року, в цілому досягнуто позитивної динаміки результатів надання послуг: на 21,2% відносно минулого року збільшилася кількість роботодавців, які співпрацювали з центрами зайнятості щодо підбору працівників, загальна кількість роботодавців-партнерів склала 3,6 тисячі; майже на дві тисячі (або на 18%) стало більше пропозицій роботи для підопічних центрів зайнятості. Активізація взаємодії центрів зайнятості з усіма діючими суб’єктами господарювання дозволила повернути до праці більшу кількість земляків: цьогоріч було працевлаштовано майже 8,5 тис. осіб (торік – 7,5 тис.). Причому, як наголосив В.Зубрицький, понад 62% клієнтів служби зайнятості отримують роботу до набуття статусу безробітного, тобто підходяще місце праці їм пропонується вже в перший день звернення.

Разом з тим, керівництво обласної служби зайнятості стурбоване великою тривалістю пошуку роботи: в середньому по області цей показник складає 118 днів. Найоперативніше працевлаштовують своїх підопічних Радомишльський, Малинський і Житомирський центри зайнятості – в середньому за 75-80 днів, найдовше чекають свого місця праці жителі Ружинського і Червоноармійського районів – 210 днів. Це при тому, що кількість вакансій саме в цих районах збільшилась у півтора-два рази відносно минулого року. З’ясовуючи причини довготривалого безробіття з допомогою сервісів Єдиної інформаційно-аналітичної системи, фахівці виявили безробітних, які по півтора року не працевлаштовуються. У зв’язку з цим керівники всіх центрів зайнятості отримали завдання проаналізувати бази даних пошукачів роботи на предмет терміну безробіття та задіяти увесь наявний арсенал форм і методів роботи для пришвидшення вирішення питання їхньої зайнятості.

Директор обласного центру зайнятості Галина Корінна повідомила під час наради, що служба зайнятості ініціює проведення спільно з головами об’єднаних територіальних громад вивченні стану зайнятості населення області методом подвірного опитування жителів працездатного віку з тим, щоб зробити т.з. «соціальний зріз» населення: хто є зайнятим (офіційно чи нелегально), хто не працює, але в активному пошуку (тобто фактично чи потенційно є клієнтом служби зайнятості), а хто користується соціальними пільгами чи виплатами від держави й через це втратив мотивацію до праці. Цю роботу необхідно провести з метою виявлення трудового потенціалу, позаяк вже нині задовольняти кадрові потреби роботодавців претендентами з числа зареєстрованих пошукачів роботи стає дедалі важче. Тому служба зайнятості створюватиме банк резюме потенційних працівників з числа незареєстрованих у центрах зайнятості людей.

Йосип Годованюк, керівник Чуднівського районного центру зайнятості розповів про поширену нині практику найму працівників приватними підприємцями за угодами цивільно-правового характеру, які ніде не реєструються і фактично слугують прикриттям для нелегальної зайнятості. Аби запобігти загрозливим масштабам такого явища, колективом керівників було прийнято рішення вийти з пропозиціями до Державної служби зайнятості про ініціювання відповідних законодавчих змін.

Під час наради керівникам базових центрів зайнятості були презентовані стандарти спілкування з клієнтами, розроблені відділом профорієнтації обласного центру зайнятості. Адже психологічний комфорт відвідувача та вміло проведена співбесіда фахівцем є передумовами їх ефективної взаємодії у досягненні головної цілі – працевлаштування. Заступник начальника відділу Вікторія Прус надала професійні рекомендації щодо правил і технік особистого спілкування з відвідувачами і телефонних перемовин та порадила технологам-організаторам провести відповідне навчання з фахівцями центрів зайнятості – особистими консультантами.